6:30 – 8:00 |
Zabawy dowolne w kącikach tematycznych według zainteresowań i pomysłów dzieci. Zabawy integracyjno – adaptacyjne organizowane przez nauczyciela. Zajęcia indywidualne lub w małej grupie o charakterze obserwacyjnym, wspomagającym, wychowawczym. Rozwijanie kompetencji czytelniczych poprzez słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela. |
8:00 – 8:45 |
Ćwiczenia poranne, gimnastyka buzi i języka oraz ćwiczenia z zakresu profilaktyki logopedycznej, zabawy ruchowe ze śpiewem, zabawy integracyjne organizowane przez nauczyciela. |
8:45 – 9:00 |
Czynności higieniczno – porządkowe przed śniadaniem. |
9:00 – 9:20 |
Śniadanie |
9:20 – 9:30 |
Czynności higieniczno – porządkowe po śniadaniu. |
9:30 –10:30 |
Zajęcia umożliwiające dzieciom rozwijanie zainteresowań i uzdolnień (język angielski, gimnastyka korekcyjna, rytmika, taniec, teatr, sztuka, rękodzieło, ekologia, savoir - vivre, eksperymenty). |
10:30 – 11:00 |
Zajęcia edukacyjno – wychowawcze w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego i wybrane programy nauczania wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwojowych. |
11:00 – 11:10 |
Czynności samoobsługowe związane z przygotowaniem do wyjścia na świeże powietrze. |
11:10 – 12:20 |
Gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, w tym zajęcia sportowe, zabawy dowolne, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo – ogrodowe, spacery, wycieczki. |
12:20 – 12:30 |
Czynności samoobsługowe i higieniczne przed obiadem. |
12:30 –12:50 |
Obiad |
12:50 – 13:00 |
Czynności higieniczno – porządkowe po obiedzie. |
13:00 – 14:20
(grupy młodsze)
13:00 – 13:30
(grupy starsze) |
Poobiedni odpoczynek, słuchanie muzyki relaksacyjnej i klasycznej, bajkoterapia, słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela, wizualizacje. |
13:30 –14:20
(grupy starsze) |
Zajęcia edukacyjno – wychowawcze w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego i wybrane programy nauczania wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwojowych.
Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. |
14:20 – 14:30 |
Czynności higieniczno – porządkowe przed podwieczorkiem. |
14:30 – 14:50 |
Podwieczorek |
14:50 – 15:00 |
Czynności higieniczno – porządkowe po podwieczorku. |
15:00 – 17:30 |
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych według zainteresowań i pomysłów dzieci. Gry i zabawy stolikowe. Słuchanie muzyki z dziecięcego repertuaru. Porządkowanie kącików zabaw. |